25. elokuuta 2017

Love yourself enough to live a healthy lifestyle

Oon nyt muutaman päivän ajan syönyt kevyemmin ja liikkunut enemmän. Oon myös ollut parisen viikkoa kokonaan ilman alkoholia. Olo tuntuu heti paljon paremmalta! Alku se on muutama päiväkin ja tästä on hyvä jatkaa :D

Ruokavalio on koostunut lähinnä tomaattikeitosta, raejuustosta, proteiinirahkasta ja jopa hieman kasviksista kuten kurkusta. Sen takia sana JOPA, koska mulla on paha tapa olla syömättä mitään ns. rehuja :D Nyt täytyy panostaa niihinkin, sillä ne on kevyitä vaihtoehtoja ja löytyy sieltä kategoriasta jotain hyvääkin kuten vaikkapa porkkanat! Opettelua, opettelua... Kun ottaa myös järkevät annoskoot huomioon, niin huomaa miten nopeasti masukin on tottunut siihen, että täyttyy nopeammin eikä ole jatkuvasti pieni nälkä ja inhottava napostelun tarve. Herkkuja en oo syönyt ollenkaan enkä aio hetkeen.


Mitä liikuntaan tulee, niin nyt sekin puoli on onnistunut paremmin lääkkeiden vuoksi sillä mulle iskee välillä paniikinomaisia kausia, jolloin en vaan yksinkertaisesti uskalla liikkua ovesta ulos. Oon myös turhamainen siinä mielessä, että ilman meikkiä jopa koirien ulkoiluttaminen tuntuu välillä erittäin haasteelliselta ja epämukavalta, mutta eihän siellä missään ulkonäkökilpailuissa olla vaan ulkona koiran kanssa! Tätä oon kans yrittänyt takoa päähäni, välillä paremmalla ja välillä huonommalla menestyksellä. Enhän minäkään arvostele tuolla koirien ulkoiluttajien tai lenkkeilijöiden ulkonäköä :D



Silloin kun kirjoittelin, että Turku-reissun jälkeen jätän alkoholinkin hetkeksi aikaa kokonaan pois kuvioista, niin oon huomannut että sen myötä mun iho on parantunut eikä ole enää niin pöhöttynyt olo. Yleensä se alkoholi vaan tulee liitettyä viikonloppuihin vaikka onhan sen tilalle monia vaihtoehtoja!



 Mitä muuta? Viime yönä nukuin hetken tauon jälkeen hyvin ja syynä oli se, että muistin viimeinkin ottaa mielialalääkkeen, joka mulla on jatkuvassa käytössä joka ilta. Nyt oon tyhmänä tän paremman fiiliksen keskellä unohtanut ottaa sen muutamina iltoina ja se on todellakin vaikuttanut yöuniin. Pelottaa valmiiksi, että nyt kun on mennyt paremmin, niin ei kai vaan edessä häämötä mikään huonompi kausi. Toivottavasti ei! Tarkemmin kun ajattelee, niin yleensä se paha fiilis velloo päivittäin vähintään jossakin vaiheessa päivää. Tuntuu niin vieraalta ajatukselta, että voisi vaan elää suhteellisen tasapainoista elämää eikä tarvitsisi olla koko ajan sen pahan fiiliksen painon alla. Elämäntapamuutokset on myös asioita, jotka ovat yhteydessä mun mielenterveyteen ja nyt näiden muutamien muutosten myötä musta tuntuu, että mä kontrolloin niitä ongelmia eikä ne jatkuvasti mua. Nää muutokset ovat myös vaikuttaneet siihen, että en oo ollut niin halukas näkemään ihmisiä, koska mä koen tarvitsevani nyt sitä omaa aikaa, että pääsen tietynlaiseen rytmiin ja pystyn sitoutumaan niihin asioihin, mitä olen suunnitellut. Mutta joo... En saavuttanut tänä kesänä kesäkuntoa, jospa sitten talvikunto? :'D 

Loppuun vielä sellainen asia, että musta on oikeasti vilpittömän mukavaa huomata, että ihmiset pitää mua tutustumisen arvoisena yms, mutta siitä huolimatta en jakele numeroani ja muita yksityistietojani ympäri maailmaa. Jos jonkun kanssa juttu luistaa ja kemiat kohtaa täällä somessakin, niin se on asia täysin erikseen. En keksi yhtäkään syytä, että miksi antaisin numeron vaikkapa jollekin henkilö X:lle, joka kommentoi vaikkapa ulkonäöstä ja on heti seuraavaksi pyytämässä numeroa. Ei, se ei vaan mene niin! :D

2 kommenttia:

  1. Minkänimistä mielialalääkettä käytät kerroit iltaisin, onko se siis väsyttävä lääke?
    Tosiaan ei kannata jaella yhteystietoja kuin harkiten.
    Tsemppiä muutokseen! Alkoholi maistui yhteenaikaan mullekkin, mutta tuli sekoiltua liikaa, sit vaan tajusin että en mä tollee haluais elää, siispä vuoteen en ole juonut alkoholia.
    Sillo kun join alkoholeja join paljon siidereitäkin, kaikki loppu kuin seinään!
    Paino aleni ja on ihmeen kevyt olla.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tällä hetkellä käytössä on Mirtazapin, millä oon saanut hyvin unta hetken käytön jälkeen. Kiitos, sitä tarvitaan! :) Sama juttu täällä, joten tauot ja vähentäminen on hyvästä!

      Poista